On demand
growth partner

We optimaliseren je platform met gebruikersgedrag inzichten

 

 

 

chevron-white

Trusted by:

logos

Op deze manier verhogen we de conversiedoelen van je platform

We combineren verschillende methoden om feedback van gebruikers en gebruikersgegevens te verzamelen, waardoor we kritische vragen met data kunnen beantwoorden. Ons doel is om jou te helpen bij het maken van data-gedreven beslissingen.

BSR_8095-scaled-e1593696322710
sebas-1

A/B testen

We gebruiken geavanceerde A/B-, multivariate en splittests om barrières voor conversie te overwinnen en risico's te beperken.

Samen kiezen we welke tests de moeite waard zijn. Wij zetten de A/B-test op en binnen een paar weken ontvang je een analyse met aanbevelingen.

Wanneer is A/B testen van toepassing?

  • Als je cijfers nodig heb om resultaten te bewijzen;
  • Voor betere resultaten hebben we hoog siteverkeer (>10K gebruikers per maand) en basis conversiegegevens nodig.

 

 

Gebruikers testen

Tijdens usability tests kom je erachter op welke manier je doelgroep jouw platform gebruikt en wat ze ervan vinden. Een dergelijke test is redelijk simpel uit te voeren en erg waardevol.

Wij organiseren en voeren de test uit. Vervolgens ontvang je een rapport met inzichten en vervolgstappen. Er zijn online en offline mogelijkheden om met mensen op kantoor of remote de testen af te nemen.

Wanneer zijn gebruikers testen van toepassing?

  • Wanneer je binnen een paar dagen kwalitatieve antwoorden op je vragen wilt hebben;
  • We dienen toegang te hebben tot minstens 5 personen uit je doelgroep om mee te kunnen testen.

 

bg-grow3
joelle-1

Gebruikers interviews

Gebruikersonderzoek helpt ons om inzicht te krijgen en ervoor te zorgen dat we producten creëren die echt relevant zijn voor de doelgroep.

Wij beginnen nieuwe projecten vaak met korte interviews. Op deze wijze leren we meer over de behoeften en wensen van de gebruiker, wat diegene probeert te bereiken en waar hij/zij tegenaan loopt.

Wanneer zijn gebruikers interviews van toepassing?

  • Als je snel en zeker wilt weten dat we de juiste problemen gaan oplossen;
  • Aannames kunnen ook verkeerd worden opgevat. We proberen zo neutraal mogelijk te blijven, zodat de gebruikers niet met onze mening worden beïnvloed.

Onderneem data-driven actie

Na een eerste lancering, komen er nieuwe uitdagingen. Je gebruikers gaan met jouw platform aan de slag. Er komen vragen, wensen, klachten en als producteigenaar wil je je product of online dienst hierop verbeteren en klaarmaken voor een schaalbare toekomst.

Heb je vragen zoals:

  • Klikken gebruikers op de juiste knoppen?
  • Waar raken we ze kwijt?
  • Hoe kunnen we hen helpen om in actie te komen?

Herkenbaar? Samen kunnen we deze vragen zeker beantwoorden.

 

assessment-v1
Wij hebben in een korte tijd goed kunnen ervaren hoe veel mogelijkheden er altijd nog zijn binnen ons website om deze gebruiksvriendelijker te maken, waardoor conversies geoptimaliseerd worden.

 

jolien

Jolien Broekzuizen, Product Owner @Kolibrie Next

Case: Meer bezoekers naar leads converteren

Het viel ons op dat bezoekers die op zoek waren naar festival jobs niet veel resultaten kunnen vinden.  Om bezoekers op de hoogte te houden van festivaljobs hebben we logo's van toffe festivals toegevoegd en een formulier om hun gegevens achter te laten, zodat Kolibrie Next gebruikers eraan kon herinneren zich aan te melden als er weer festivaljobs beschikbaar waren.

 

Meer weten over de festival logos A/B test [url] voor Kolibrie? 

Control

Kolibrie before

1.7%

Bezoker naar lead conversie

Variatie

Kolibrie After

▲ 4.6%

Bezoker naar lead conversie

Back-end & front-end testen

Front-end experimenten worden uitgevoerd door direct in de webbrowser of mobiele app van de eindgebruiker te experimenteren. De tests worden op basis van cookies geladen. Aan de andere kant, de backend of server-side experimenten worden in de codebase zelf uitgevoerd.

Client-side en server-side testen bieden beide duidelijke voordelen, afhankelijk van de behoeften van je organisatie.

 

Meer weten?

adriana-photo

 

Adriana Orellana
UX researcher & CRO specialist

Telefoon nummer: +31 6 191 716 83

E-mail: adriana@sping.nl